Vyzvedněte si v pokladně Pevnosti poznání batůžek s prvními indiciemi. Ty vás provedou centrem Olomouce. Prozkoumáte například kostel, místní kavárny nebo park. Trasa je dlouhá 6 km a vyhraďte si na ní 3 - 4 hodiny času a nezapomeňte s sebou chytrý mobilní telefon. Hra je vhodná pro všechny od 15 do 100 let. Cena batohu je 100 Kč ( + je nutné uhradit vratnou zálohu 300 Kč).
„Badatelé půjdou po stopách smyšleného vědce Artura, který svými vynálezy usnadnil život spoustě lidí. Protože se ale bál, že by se jeho plánky a nákresy dostaly do nesprávných rukou, ukryl je na konci života na bezpečné místo. A vymyslel sérii úkolů, bez jejichž splnění se k materiálům nikdo nedostane. V našem příběhu hraje ještě důležitou roli jeho pravnuk Erik, ale víc nechci prozrazovat, “ řekl autor hry Ondřej Biemann, který je absolventem Geoinformatiky a geografie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Palackého a zároveň působí jako lektor a průvodce v Pevnosti poznání.
„Koncept městských her se mi líbí, a proto jsem zkusil vymyslet vlastní verzi v mé oblíbené Olomouci. Inspirací mi byla soutěž Amazing Race a fenomén geocaching. Mým cílem bylo vytvořit badatelskou hru, při níž si návštěvníci vyzkouší své znalosti, dovednosti, logické myšlení i prostorovou orientaci.“
Venkovní poznávací hru talentovaný student vymyslel v rámci motivačního – vzdělávacího programu Fort Science Academy. Vedení olomouckého science centra v něm pravidelně odměňuje aktivní studenty, kteří popularizují vědu.
„Mám velkou radost, že se v našem týmu Centra popularizace zrodila tato originální hra, která lidem ukáže nejen skryté krásy města, ale také je bude motivovat k návštěvě míst, na která by se možná ani nepodívali. Bude jistě vítaným společníkem nejen patriotů, ale i turistů. Těším se, až si hru projdu se svým synem.” dodal Matěj Dostálek, ředitel Pevnosti poznání.