[OL]4you na

O Divadelní Floru byl enormní zájem. Festival nabídl kulturní zážitek v mnoha podobách

26. ročník Divadelní Flory je minulostí. Mezinárodní multižánrový program festivalu Divadelní Flora se odehrál na desítce scén, kam dorazilo na šest a půl tisíce návštěvníků. Dvanáct divadlem nabitých dnů rámovaných mottem jinakost stálo za to!

O Divadelní Floru byl enormní zájem. Festival nabídl kulturní zážitek v mnoha podobách

Dvanáct dní divadla, dvanáct dní zážitků
Festival odstartoval v Moravském divadle 11. května adaptací Andruchovyčovy Moskoviády pražského Divadla X10 a režiséra Dušana D. Pařízka. Festivalový epilog, opět na největším festivalovém jevišti, obstaral téměř po dvou týdnech soubor hamburského Thalia Theateru. Do Olomouce přijel poprvé a 26. Divadelní Floru zakončil představením s čechovovským názvem Na člověku musí být vše krásné. Inscenace oceňovaného románu Sashi Marianny Salzmann, v režii Hakana Savaşe Micana, měla v Hamburku premiéru na podzim loňského roku, její étos osobitě rezonuje s ročníkovým mottem Jinakost.

Tematicky vymezená dramaturgie nabídla přes šest desítek akcí – činoherní, operní i taneční produkce, performance, instalace a také dvě divadelní premiéry. Součástí 26DF byly rovněž koncerty, besedy, workshopy nebo semináře a lektorské aktivity studentské edukativní platformy FloraLab.

Poslední uvedení inscenace Už není třeba dělat vůbec nic

Zájem ze strany diváků byl enormní
"Většinu hostů příjemně překvapil a nás samozřejmě potěšil fakt, že byl o všechna představení mimořádný divácký zájem. V hledišti Moravského divadla zůstala volná méně komfortní místa s horší viditelností, ostatní sály, které jsme letos pro Floru adaptovali, se naplnily tak, že jsme v řadě případů museli po dohodě s tvůrci navyšovat kapacity. Například v S-klubu jsme měli permanentně vyprodáno, bez ohledu na to, zda byla na programu česká či slovenská činohra, zahraniční performance nebo experimentální taneční titul," ocenila divácký apetit hlavní festivalová produkční Simona Vičarová. Akce se odehrávaly též v prostorách univerzitního Konviktu či Divadla na cucky, ale i v kostele Panny Marie Sněžné, v největším výstavním sále Muzea moderního umění nebo atypických kulisách Arcidiecézního muzea, kam Flora po tři dny zvala na fantaskní výlet do světa virtuální reality.

Po Jinakosti přijde Volnost
"Ve středoevropském kontextu jsme v Olomouci představili tvorbu inspirativních ženských osobností – Adrienn Hód, Boglárky Börcsök, Doris Uhlich, Teresy Vittucci, Susanne Kennedy nebo Simone Dede Ayivi – a jejich českých a slovenských kolegů a kolegyň. Poukázali jsme na aktuální divadelní trendy a v hlavním programu nabídli devět zahraničních produkcí. Máme za sebou dvanáct dnů plných podnětných setkání a umělecky i lidsky silných impulsů. Věříme, že se s mnoha zajímavými hosty i otevřenými diváky, kterým upřímně děkujeme za přízeň, znovu potkáme v podobně elektrizující atmosféře i za rok, kdy program sedmadvacáté Flory zastřeší leitmotiv Volnost," uvedl závěrem ředitel Divadelní Flory Petr Nerušil.

Slavnostního zakončení 26DF se zhostil v Olomouci vůbec poprvé hostující renomovaný soubor Thalia Theater Hamburg s inscenací Na člověku musí být vše krásné

Realizaci Divadelní Flory finančně podporují: Ministerstvo kultury České republiky, Olomoucký kraj, statutární město Olomouc, Státní fond kultury ČR, Česko-německý fond budoucnosti, Velvyslanectví Spolkové republiky Německo v Praze, program Nationales Performance Netz, Výbor pro kulturu a evropské záležitosti berlínského senátu, nadace Pro Helvetia, projekt Dance On Tour Austria, Rakouské centrum Univerzity Palackého, Vodohospodářská společnost Olomouc, a.s., ESB Engineering - System - Bau GmbH a další partneři. Pořadatelem je Flora Theatre Festival, z.s. – v partnerské spolupráci s Moravským divadlem Olomouc, Muzeem umění Olomouc a Divadlem na cucky. Generálním mediálním partnerem DF je Česká televize, hlavním mediálním partnerem týdeník Respekt. 26DF se konala pod záštitou velvyslance Spolkové republiky Německo v Praze Andrease Künneho.

FOTO: archiv Divadelní Flory

reklama