[OL]4you na

Moje Olomouc v novém hávu. Mobilní aplikace prošla proměnou a nabízí další funkce

Jak už to tak bývá, začátek každého nového roku s sebou přináší určité změny. Zásadní proměnou tentokrát prošla mobilní aplikace Moje Olomouc, jež je oproti předchozí verzi přehlednější, modernější a obsahuje také nové možnosti, včetně objednávání na přepážky. Nechybí v ní však ani funkce, na něž byli uživatelé zvyklí z dřívějška.

Moje Olomouc v novém hávu. Mobilní aplikace prošla proměnou a nabízí další funkce

Moje Olomouc, která funguje už od roku 2018, obsahuje spoustu užitečných modulů, jejichž počet postupně narůstá. Jednotlivé funkce uživatelům pomáhají s pohybem po městě, komunikací s úřadem, nahlašováním závad, nákupem jízdenek nebo třeba platbou parkovného. A nechybí ani kalendář akcí, interaktivní mapa nebo nastavitelné push notifikace. Aplikaci je možné stahovat zdarma a lze ji nainstalovat na všechna mobilní zařízení s operačními systémy Android a iOS.

"Díky evropským dotacím jsme mohli pokročit s vylepšováním naší oficiální mobilní aplikace, která je neocenitelným pomocníkem nejen pro Olomoučany, ale i pro turisty a lidi dojíždějící za prací či studiem. Uživatelé díky ní najdou vše důležité na jednom místě a pohodlně s její pomocí vyřídí většinu záležitostí spojených s komunikací s úřadem nebo pohybem po městě," uvedl primátor Mirek Žbánek. V uplynulých měsících prošla aplikace Moje Olomouc hned dvěma velkými aktualizacemi a rozvíjet by se měla i v budoucnu.

Moderní design i nové funkce

První z velkých aktualizací byla vydána na konci roku 2022 a zaměřovala se především na modernizaci vzhledu a ovládání aplikace, které je nyní jednodušší a více intuitivní. Ale nezapomnělo se ani na nové funkce, jako je filtrování aktualit, přístup na online úřední desku nebo třeba archiv městských videí a periodik.

Druhá aktualizace vyšla na konci ledna letošního roku a přinesla několik dalších novinek v čele se třemi důležitými moduly, jež v aplikaci zcela chyběly. Díky tomu je nově možné objednávat se na přepážky, odpovídat v anketách nebo vyhledávat v praktickém seznamu životních situací, s jejichž řešením může občanům pomoci olomoucký magistrát.

"Vývoj aplikace je dlouhodobý proces a ještě nemáme hotovo. Naším cílem je aplikaci zdokonalovat a zvyšovat její funkčnost. Zároveň jsme si připravili půdu pro další změny, které přijdou v budoucnu," vysvětlil náměstek primátora pro IT Tomáš Pejpek s tím, že je pro rozvoj aplikace důležitá také zpětná vazba od uživatelů.

Aplikace pro obyvatele, turisty i studenty

Po prvním spuštění si lidé mohou vybrat, za jakým účelem chtějí aplikaci používat – zda mají zájem o funkce určené pro obyvatele města, turisty, nebo studenty. Každé z těchto nastavení je jiné a lze mezi nimi přepínat. Navíc je možné měnit také řazení ikon na úvodní stránce. "Jednotlivé položky jde různě přehazovat, přidávat, nebo naopak skrývat. Každému totiž vyhovuje něco jiného a my chceme, aby si lidé mohli aplikaci upravovat podle svého gusta," dodal městský webmaster Pavel Snášel.

Více informací o mobilní aplikaci naleznete na webu moje.olomouc.eu.

O aplikaci Moje Olomouc:

  • Vyberte si roli
    • Občan, student, nebo turista. Vyberte si kategorií informací, o které máte zájem, a využijte potenciál aplikace Moje Olomouc naplno. A když si svou volbu náhodou rozmyslíte, můžete ji v nastavení kdykoliv změnit.
  • Upravte si úvodní stránku
    • Nevyhovuje vám rozložení ikon na úvodní stránce? Tak ho změňte! Stačí chvíli podržet libovolnou ikonu a hned je můžete začít přesouvat. A pokud vám na hlavní stránce nějaká položka přebývá, můžete ji v nastavení aplikace snadno skrýt.
  • Využívejte aplikaci naplno
    • Moje Olomouc obsahuje spoustu užitečných funkcí. Pomůže vám s orientací ve městě, komunikací s úřadem, nahlašováním závad, nákupem jízdenek nebo třeba platbou parkovného. A nechybí ani kalendář akcí nebo push notifikace.
  • Vyhněte se frontám
    • Neztrácejte čas při čekání, až na vás přijde řada. Pokud si na magistrátu potřebujete něco vyřídit, objednejte se předem na konkrétní datum a čas. Nebo se podívejte, kolik lidí aktuálně čeká ve frontě na obsloužení u přepážky.
  • Nechte si poradit
    • Nevíte si rady, co dělat v určitých životních situacích? Podívejte se do našeho praktického seznamu návodů, jak řešit některé z vašich problémů prostřednictvím našeho úřadu. Mimo jiné se dozvíte, jak co zařídit, kam zajít, nebo co si vzít s sebou.
  • Hlasujete v anketách
    • Váš názor nás zajímá. Proto je možné, že se vás čas od času v aplikaci zeptáme na to, co si myslíte o nejrůznějších tématech spojených s rozvojem našeho města. A pokud budete chtít, můžete nám v anketě odpovědět.

reklama