Model F-Type Project 7 stylem navazuje na neobyčejný vzhled legendárních sportovních vozů Jaguar D-Type, které vítězily v závodech na okruhu Le Mans. Je vybaven nejvýkonnějším motorem, jaký kdy byl pod značkou Jaguar vyroben. Vidlicový osmiválcový motor o objemu 5 litrů s přeplňováním kompresorem o výkonu 575 koní s točivým momentem 680 Nm zajistí vozu F-Type Project 7 nejrychlejší akceleraci ze všech sériově vyráběných vozů Jaguar a disponuje všemi vlastnostmi a funkcemi moderního superauta.
575 koní pod kapotou
Těchto moderních vozů s nádechem klasiky bylo vyrobeno pouze 250 kusů. A právě jeden z nich jste mohli vidět v showroomu Autokomplexu Matějka, než došlo k předání novému majiteli. Ten se do Projectu 7 okamžitě zamiloval a s respektem k výkonu vozu skromně přiznal, že se v něm „teprve bude učit jezdit“.
Vůz byl navržen, aby potvrdil prestiž, kterou si společnost Jaguar vydobyla díky úžasnému designu, stejně tak jako své dlouhodobé filozofii používat nejmodernější technologie. Jedná se o nejsilnější sériově vyráběný vůz značky Jaguar. Jeho výkon je něčím, o čem si konstruktéři modelu D-Type mohli nechat jen zdát. Nadčasový design a špičkové technologie – F-Type Project 7 v sobě snoubí to skutečně nejlepší z obou světů.
Project 7 v Olomouci
A protože se opravdu jednalo o ojedinělou událost, nechtěli v Autokomplexu Matějka vůz předat „jen tak“. Připravili tedy pro nového majitele několik příjemných překvapení... Jedním z nich byla vlastnoručně podepsaná skica vozu šéfdesignerem Jaguaru, Ianem Callumem. Dalším překvapením byla také lahev s 33letou meruňkovicí, kterou ve speciální karafě navržené českým designerem Ronym Pleslem předal Jan Kleiner z Kleiner Distillery. A i když nový majitel tohoto luxusního vozu zrovna alkoholu nehodluje, jistě bude na předání rád vzpomínat...
Autokomplex Matějka
Autokomplex Matějka funguje již 20 let – olomouckým zákazníkům nabízí kromě značky Jaguar také Volvo a Land Rover. Autokomplex Matějka je také jediným autorizovaným prodejcem a opravcem vozů těchto značek v Olomouckém kraji. Více informací najdete na www.autokomplexmatejka.cz
Jaguar Project 7 – jeden z 250 kusů na celém světě se podařilo získat právě do olomouckého Autokomplexu Matějka. S majitelem Zdeňkem Matějkou jsme si povídali o luxusních vozech i klientele...
V Olomouci nabízíte luxusní vozy Jaguar již 5 let. Byl jste si dopředu jistý, že na Olomoucku získáte klientelu?
„Vůbec ne. Jak to většinou u nového podnikatelského záměru bývá, tak jistotu nemáte nikdy. Abych pravdu řekl, ani jsem neočekával masové prodeje. Pro mě byl jejich prodej srdeční záležitostí. Jaguar není o počtu prodaných vozů a nekupují si jej ti, co se jen potřebují přepravit z bodu A do bodu B. Jsou to především emoce, které k nám přivádí naše zákazníky. Nekupují si Jaguara, protože jej potřebují, ale protože jej chtějí. Stejně tak jako ženy – nepotřebují nezbytně kabelku od Louis Vuittona, a přesto neznám žádnou, která by ji nechtěla.“
Project 7 se přece jen ale vymyká „běžným“ vozům Jaguar – je to v podstatě závodnička. Měli jste v nabídce někdy něco podobného?
„Ne, neměli. Prodávám auta od roku 1996 a nic, co by mělo 575 koní jsem na showroomu neměl. Project 7 je výjimečné auto vyrobené v limitované sérii. Nicméně pro fanoušky silných aut a zvláště Jaguaru mám dobrou zprávu. Jako první a jediný dealer v České republice jsme si objednali stejně silný F-Type SVR, který měl premiéru na letošním autosalonu v Ženevě.“
Dal by se nějak z dlouhodobého hlediska zhodnotit zájem o silné vozy u nás na Hané?
„Dá se říci, že roční počet prodaných vozů je stabilní. Je však pravda, že v poslední době jsme zaznamenali zvýšený zájem o Jaguary se silnými motory. Možná je tím důvodem fakt, že většina automobilek jde cestou vývoje čtyřválcových dvoulitrových motorů a hybridů. Blíží se doba, kdy emoce za volantem budou minulostí. Budeme jezdit v elektromobilech s autonomním řízením. Bude to sice pohodlné, ale bez emocí...“
Sen každého kluka?
Na dealerské konferenci Jaguaru potvrdil pravidlo „Líná huba – holé neštěstí“ a svou zvídavostí a dokonalým načasováním získal Project 7 pro Autokomplex Matějka. Miroslav Štýbnar pracuje v Autokomplexu Matějka jako vedoucí prodeje vozů a dá se říct, že žije sen mnoha kluků – dennodenně má kolem sebe krásná auta. Jaguar Project 7 pro něj byl ovšem nezapomenutelným...
V automobilovém průmyslu děláte již 12 let – překvapí vás ještě vůbec nějaké novinky?
„Každá novinka je svým způsobem zajímavá a i když se někdy dá předpovědět její osud, tak teprve budoucnost ukáže, jestli se jednalo o průlomovou (ikonickou) novinku, nebo o slepou cestu, které se ztratí v propadlišti dějin. Ale je to úplně poprvé, co se setkávám tváří tvář s něčím tak výjimečným, jako je Jaguar Project 7. Většinou jsem měl pouze tu možnost si o takto speciální a limitované edici přečíst v některém z renomovaných automobilových časopisů, ale nikdy by mě nenapadlo, že se mi podaří se na nějaké automobilové ikoně obchodně podílet.“
Dostat se k Projectu 7 muselo být hodně o náhodě… Přece jen je na světě pouhých 250 kusů. Jak se vám jej podařilo získat právě pro Olomouc?
„Samozřejmě se to zpětně může jevit jako čistě náhodná příležitost, ale jak už to tak v životě bývá (a v obchodním světě zvlášť), je potřeba každé náhodě vyjít vstříc. V tomto případě se to povedlo načasovat na výbornou. V době, kdy se o plánované výrobě limitované edice 250 kusů začaly objevovat první informace, jsem se náhodou (tady je přesně vidět ten velký podíl náhody) na téma našeho zájmu o Jaguar Project 7 zeptal manažera pro český trh. ,Náhodou‘ to bylo před začátkem dealerské konference, na které měl být nabídnut jeden kus českým dealerům s tím, že ho dostane ten, kdo o něj projeví zájem jako první. A to jsme ,náhodou‘ byli my.“
Obecně se říká, že cena auta klesne okamžitě, když si jej koupíte. Jak je to s Jaguarem Project 7? Je to opravdu investice?
„Určitě. Nezapomínejme, že původ myšlenky na zrod Projectu 7 byl ve snaze vzdát hold nejúspěšnějším závodním vozidlům v celé historii značky Jaguar, a to legendárnímu modelu D-Type, který opakovaně vítězil v závodech na okruhu Le Mans. Odkaz, který s sebou Project 7 nese, spolu s velmi limitovaným množstvím 250 vyrobených kusů, je zárukou stálého zájmu sběratelů vozidel. Už jen pouhý nástup na trh v průběhu akce Festival of Speed 2014 v Britském Goodwoodu, kdy během jediného dne byla kompletně vyprodaná produkce tohoto modelu určená pro Británii (65ks), ukázal, jak veliký zájem je o tento výjimečný vůz. A jelikož se s přibývajícími léty bude počet dochovaných kusů zmenšovat, bude si muset potenciální kupec připravit opravdu zajímavou sumu peněz, která by motivovala stávajícího majitele k prodeji. A věřte mi, že ve většině případů nebude na světě existovat dostatečné množství financí, které by skalního fanouška značky Jaguar přimělo prodat svého miláčka...“
Přečtěte si také tento článek o speciálním dárku, který získal k vozu Jaguar Project 7 nový majitel.