Mladý ambiciózní Petr Sanetrník vystudoval Střední průmyslovou školu strojnickou v Olomouci a ve dravém moři obchodování s akciemi (neboli tradingu) se pohybuje od svých 16 let. Již při prvním setkání nám Petr prozradil, že mu rodiče (maminka pracující v gastronomii a otec v obchodu) od dětství vštěpovali zásady zdravého selského rozumu. Analytický svět čísel jej však lákal čím dále více. „Čtyři roky jsem obchodoval pouze na tzv. demo účtech, protože jsem neměl peníze na reálný účet. Mohl jsem ale díky tomu vypilovat techniku, přečíst spoustu knih a připravit se na reálné obchody.“
Celý příběh odstartoval v době, kdy chodil na brigády do hypermarketu. „Udivilo mě, kolik lidí dokáže chodit každý den do práce bez jakýchkoliv cílů nebo vizí, prostě jako chodící mrtvoly. Věděl jsem, že jestli chci být po pracovní stránce v životě šťastný, budu pro to muset něco udělat a najít job, co mě uživí a co mě zároveň bude bavit.“
Posléze objevil na internetu reklamu nabízející právě tvorbu tradingového demo účtu – tedy jedinečnou příležitost, jak si začátečník může zkusit „nanečisto“ obchodovat třeba s ropou nebo zemním plynem. Výhoda tohoto koníčku spočívá také v tom, že vše probíhá on-line přes internet. Jakmile uskutečnil Petr první demo obchody, okamžitě zatoužil stát se v této oblasti profesionálem: „Je to moje velká vášeň, koníček a způsob, jak být finančně svobodný. Považuji to za takovou dlouhodobou strategickou hru bez jakýchkoliv zábran.“
Burza jako taková má pouze jedno prosté pravidlo: přežít. Zásadní chybou všech nováčků je očekávání a vlastní představy vysokého procentuálního nárůstu akcií: „I ti nejlepší světoví obchodníci jako Warren Buffet nebo George Soros mají výsledné zhodnocení pouze 20 až 30 % za rok.“ Obecně však je obchodování v on-line prostředí relativně svobodné, důležitý je pouze věk minimálně 18 let a vstupní kapitál v hodnotě minimálně 200 tisíc korun.
Sám Petr obchoduje převážně na amerických burzách jako jsou NYSE či NASDAQ. „Vše je jen o vašem strategickém myšlení. Důležité je mít dostatek zkušeností a ty správné informace. Nejlepší je najít si mentora, který úspěšně obchoduje a provede vás začátkem.“ Kvalitní přísun informací máte možnost získat také prostřednictvím investiční konference Cashflow Summit, která pořádá pravidelné přednášky nejen pro začátečníky v oboru. V samotném obchodování lze uplatnit heslo „Trpělivost růže přináší“ – může totiž trvat i několik měsíců či roků.
Protože je Petr velmi podnikavý a nevěnuje se pouze akciím, rozhodl se ve dvaceti letech založit také vlastní společnost Webfusion, která se zabývá tvorbou webů. Dnes firmu tvoří celý tým: Lukáš Majer (programátor), Patrik Dolák (web konzultant) a Andrej Kurač (grafik) a zajištují komplexní cílenou spolupráci. Projekt je určen zejména pro menší začínají firmy nebo start-upy. „Fungujeme něco přes tři roky. Ze začátku to byl pouze jakýsi pokus, jak ale přibývalo klientů, začali jsme to brát vážně.“ Momentálně se společnost Webfusion stará zhruba o 60 zákazníků.
Volné okamžiky si Petr užívá čistě ve slow režimu: „Nemám rád, když musím fungovat ve stresu a spěchu. Miluju třeba chvilky klidu s dobrou kávou.“
Více informací o Petrovi a jeho společnosti Webfusion najdete na www.webfusion.cz