Smělý nápad a strmý růst
Nedostatek "západní" kosmetiky v porevolučním Československu a velký cit pro podnikatelský tah stál v roce 1991 u zrodu FAnn parfumerie. Manželé Kokolousovi se příležitosti a smělého nápadu chytli během jarních veletrhů a na podzim otevírali první tři kamenné prodejny na třídě Kpt. Jaroše a na Palackého třídě v Brně a ve slovenských Michalovcích. V témže roce vzniklo charakteristické logo s korunkou, které si načrtli na čtverečkovaný papír... Hned o rok později už se FAnn parfumerie mohla chlubit zastoupením takových značek, jakými jsou například Hugo Boss, Laura Biagiotti, Otto Kern či Ellen Betrix. K příležitosti nově uváděných parfémů na trh se konaly opulentní akce a představení, jichž se účastnili i umělci a celebrity. V roce 1993 otevřeli luxusní prodejnu v Praze na Štěpánské ulici a pořádali první spotřebitelské soutěže pro zákazníky – vyhrát osobní automobil značky Favorit či luxusní elektroniku bylo v té době opravdu vzácné. Rozdělení Československa znamenalo osamostatnění české a slovenské sítě FAnn parfumerií. V roce 1994 byl spuštěn první věrnostní program FAnn Bonus Card, který s obměnami funguje dodnes.
Společnost se rozrůstala neuvěřitelným tempem. O parfémy byl velký zájem, stejnou pozornost vzbuzovala představení v Mahenově divadle a snad ještě větší oblibě se těšily soutěže, kdy hodnotné dary předávaly osobnosti české kultury. V roce 1997 vniklo sídlo v Brně, vyrostl tu také moderní velkoobchodní sklad. Následující roky se nesly ve znamení luxusu a krásy. V roce 1998 bylo otevřeno hned několik prodejen po celém Česku, z nichž nejvýznamnější byla dvoupodlažní parfumerie v Praze na Václavském náměstí, opět u slavnostního otevření nechyběly známé osobnosti. O rok později vznikly první internetové stránky, v roce 2000 pak byl spuštěn online prodej a nová podoba věrnostního programu. Ke konci roku 2000 tvořilo síť FAnn parfumerií kromě internetového obchodu celkem 19 kamenných prodejen a 1 kosmetický salon, na Slovensku bylo 25 kamenných prodejen a 3 salony. V tomto roce vznikla také FAnn parfumerie v olomouckém Prioru, dnešní Galerii Moritz.
FOTO: FAnn.cz
Samoobslužné parfumerie i velkolepé soutěže
V roce 2003 byla vybudována vůbec první samoobslužná parfumerie, a to v pražském Paláci Flóra. Na rozloze 360 m2 se nacházelo téměř půl kilometru polic vůní a krásy, nechyběl ani kosmetický salon Art of Beauty. V tomto roce také začal vycházet 2x ročně kosmetický magazín FAnn info ve velkém novinovém formátu a doplňoval ho klasický vánoční katalog. Ani moravská metropole nemusela na svoji samoobslužnou parfumerii dlouho čekat. V roce 2004 ji otevřeli v brněnském OD Centrum na Kobližné. FAnn parfumerie se dál rozšiřovala, pořádala skvělé show a spoustu zajímavých akcí pro zákazníky. Na konci roku 2005 čítala síť parfumerií celkem 70 kamenných prodejen a 6 kosmetických salonů v Česku a na Slovensku.
V souvislosti s oslavou 15. výročí založení FAnn parfumerií proběhla speciální vánoční soutěž, jejímž cílem bylo uhádnout, kolik litrů parfémů, parfémových a toaletních vod "proteklo" v roce 2005 FAnn parfumeriemi v České republice. Pět tipujících s nejbližší odpovědí získalo nový automobil Opel Corsa. V roce 2008 dostal magazín FAnn info stávající formát A5 a vedle něj byl spuštěn blog, který fungoval i jako poradna v oblasti kosmetiky. O dva roky později v létě si zákazníci užili první červnový festival péče a líčení, úspěšnou akci pořádanou dodnes. Při příležitosti oslav 20 let se opět soutěžilo o pět vozů Opel Corsa a společnost rozdala celkem 20 000 dárků prostřednictvím stíracích losů. V létě roku 2012 uspořádali ve spolupráci s vizážisty a kadeřníky velkolepou road show po obchodních centrech. Na podzim do parfumerií poprvé zavítal panáček do auta, jeden z nejoblíbenějších produktů vůbec. Také vznikla vlastní kolekce tělové kosmetiky FAnn Care inspirovaná Provence.
Charitativní projekty, rozvoj i pandemie
Mnohaletá charitativní činnost FAnn parfumerií (mimochodem velmi úspěšná) vyústila v roce 2014 v založení vlastního nadačního fondu FAnn dětem. Posláním tohoto fondu je podporovat zejména ty nejmenší děti, proto většina peněz putuje do porodnických a neonatologických center. V tomto roce byl také spuštěn moderní e-shop. FAnn parfumerie se dál rozvíjejí, přicházejí s novými značkami, spolupracují s řadou celebrit, úspěšné jsou v charitativních projektech. Nejdůležitější událostí roku 2018 bylo otevření FAnn Beauty Atelieru na Jungmannově náměstí v Praze, kde se povedlo vytvořit jedinečný prostor, který propojuje tradiční parfumerii s moderním concept storem. V tomto roce byly také poprvé představeny lokální značky, které najdeme v jednotlivých obchodech. Rok 2020 se nesl ve znamení pandemie koronaviru, přesto FAnn parfumerie nezahálely. I když musely být kamenné prodejny uzavřeny na 105 dní, online prostor fungoval na jedničku.
FOTO: FAnn.cz
FAnn parfumerie slaví 30 let
Rok 2021 je pro parfumerii rokem oslav 30 let na trhu. Prodejny s neodolatelnou vůní dál nabízí novinky ze světa parfémů, na zákazníky čekají zajímavé akce a slevy... A teď před Vánoci se jako obvykle zahalí do slavnostního hávu a budou svědky těch nejvoňavějších nákupů, na které je radost jen pomyslet...
FAnn parfumerie je součástí Galerie Moritz (dříve Prioru) už 21 let...
FOTO: FAnn.cz
A na voňavý dárek se může těšit i jeden či jedna z našich čtenářů. Ve spolupráci s Galerií Moritz a FAnn parfumerií jsme pro vás připravili k třicetiletému výročí oblíbené parfumerie exkluzivní facebookovou soutěž o poukaz v hodnotě 2 000 korun! Tak hodně štěstí všem zúčastněným a FAnn parfumerii přejeme další úspěšné roky!