[OL]4you na

Startup Weekend se zaměřením na ženy

V olomouckém coworkingovém centru Vault 42 dostávají příležitost různé aktivity, a tak zde došlo i ke spojení organizátorů Techstars Startup Weekendu a lokální skupiny #HolkyZmarketingu, kteří se rozhodli společně zorganizovat druhé vydání Startup Weekendu. V jeho středu budou oproti loňskému ročníku, jehož cílem bylo přiblížit Olomoučanům prostředí technologických startupů, ženy jako podnikatelky, zakladatelky vlastního businessu. Akce se uskuteční od 17. do 19. května 2019.

Startup Weekend se zaměřením na ženy

V Olomouckém kraji rozhodně není nouze o kreativní a podnikavé ženy. Většině z nich ale chybí špetka odvahy, která by je postrčila k tomu, aby se pustily do vlastního podnikání. Startup Weekend by pro ně měl být příležitostí vyzkoušet si, jaké to je rozjet vlastní podnik. Cílem je, aby si v rámci týmu vyzkoušely přípravu business plánu, designování a testování služeb nebo produktů, seznámily se s možnostmi financování a dostaly zpětnou vazbu od potenciálních uživatelů, mentorů i poroty.

Akce začíná v pátek večer diskusí nad nápady a výběrem těch nejzajímavějších z nich. Sestaví se týmy, které se během soboty a neděle budou zabývat designováním produktů odpovídajících na vybrané problémy. Podporou jsou účastníkům po celou dobu mentoři, kteří jim bezprostředně poskytují zpětnou vazbu na to, co vytvářejí. Součástí programu jsou i motivační přednášky, obsahem bude např. pitching a možnosti financování vznikajícího podniku nebo propagace a PR. Akce končí prezentací všech projektů a oceněním 3 nejlepších z nich.

„Naší hlavní motivací je zprostředkovat účastnicím (a účastníkům) možnost vyzkoušet si přípravu vlastního podnikání a motivovat je k tomu, aby tyto kroky udělaly/i i ve skutečnosti,“ komentuje cíle akce jedna z pořadatelek Alžběta Smejkalová. „Nejen v rámci aktivit skupiny #HolkyzMarketingu jsme si všimli, jak české regiony zaostávají za Prahou. V regionech se děje méně akcí a není tu tolik příležitostí najít vysněné zaměstnání. Co kdybychom si tu příležitost ale vytvořili sami? Rádi bychom účastníky navedli k tomuto způsobu uvažování a dodali jim odvahu udělat první krok k úspěchu,“ uzavírá Smejkalová.

„Protože na přípravě akce spolupracujeme s ambasadorkami #HolekzMarketingu, cílíme hlavně na ženy. Z účasti ale nevylučujeme ani muže. Rádi bychom, abe poměr mezi účastníky a účastnicemi byl 30:70. Uvidíme, jak se nám to povede,“ uvádí Ondřej Čejka, spoluorganizátor.

Do Startup Weekendu se může zapojit každý, kdo má jen chuť zapojit se do kreativního procesu. Účastníci nemusejí nutně přijít s vlastním nápadem. Startup Weekend dává příležitost i těm, kdo chtějí rozvinout některé ze svých dovedností, které třeba běžně v práci nepoužívají nebo chtějí otestovat své vlastní limity.

Startup Weekend je příležitost vydat ze sebe během 54 hodin to nejlepší, naučit se novým věcem, získat nové poznatky a seznámit se s novými, kreativními lidmi.

Co je to Startup Weekend?

Vedle klasických inkubátorů a coworkingových center je Startup Weekend jednou z příležitostí na rozjezd technologické novinky. Organizace funguje jako platforma na globální úrovni a její výhodou je nejen propojení s dalšími událostmi napříč světem, ale zejména mezinárodní účast a k tomu profesionální mentoři z Česka, ale i zahraničí. Cílem je na začátku přijít s nápadem, mezi kterými sami účastníci vyberou ty nejlepší a nejzajímavější. Na nich se pak během víkendu pracuje. Snahou je vypracovat základ webu či funkční aplikace. Více informací o akci najdete na webu.

reklama