[OL]4you na

Pevnost poznání rozšiřuje program i expozice. Motivem roku je Láska k poznání

S láskou k poznání. Tento slogan bude provázet Pevnost poznání během celého roku 2024. Jedná se o ústřední motiv nového pevnostního videoklipu s hudbou Jana P. Muchowa a také podtitul akce Láska je věda, která se koná od 17. do 18. února ve všech expozicích science centra.

Pevnost poznání rozšířila své aktivity do nedaleké budovy Vědeckotechnického parku UP Envelopa Hub, kde vznikla moderní laboratoř UP_LAB. Tam se budou konat workshopy a kreativní dílny zaměřené na moderní technologie jako například 3D tisk, virtuální realitu nebo robotiku. "Zájem o naše doprovodné aktivity ze strany veřejnosti narostl, a proto jsme se rozhodli vytvořit další prostor pro vzdělávání. Stejně tak budeme v průběhu roku organizovat oblíbené popularizační akce zaměřené na různé vědecké oblasti," popsal plány Roman Chvátal, programový ředitel Pevnosti poznání. 

Pevnost poznání ovládne láska
První akcí bude Láska je věda o víkendu 17. a 18. února. Malí i velcí zjistí, co se děje v mozku zamilovaných, podle čeho si zvířata vybírají svého partnera nebo jak funguje přístroj na detekci lásky. Chybět nebude ani program ve vědeckých dílnách, na který si zájemci mohou koupit kombinovanou vstupenku. Za zvýhodněnou cenu 140 korun dostanou program v laboratoři, vědecké dílně i planetáriu. 

V expozici Do historie! vznikne kavárna
A protože láska prochází žaludkem, v expozici zaměřené na historii vznikne nová kavárna. Občerství se v ní každý, koho v otevírací době science centra cesta za poznáním náležitě unaví. "Jsem rád, že se po tolika průtazích, zapříčiněných nejdříve covidem a poté několika koly výběrových řízení, podařilo dotáhnout projekt do úspěšného konce. Začneme pozvolna – výběrovou kávou a kvalitními pochutinami. Postupně chceme sortiment rozšiřovat," prozradil ředitel centra Matěj Dostálek. 

Nový videoklip podtrhuje emoce 
Pevnost poznání má nově také umělecký videoklip, který ukazuje, co všechno se dá zažít v interaktivních expozicích. "Chtěli jsme podtrhnout emoce, které jsou s budovou spojené. Muselo to být osobní a autentické, proto Pevnost poznání celý spot koprodukovala společně s olomouckou produkcí StoryFactory," doplnil ředitel. Spot je zakončen sloganem "S láskou k poznání". Film doprovází originální hudba Jana P. Muchowa.

Stoupá návštěvnost
Do Centra popularizace PřF UP přišlo loni 106 029 platících návštěvníků. To je oproti roku 2022 nárůst přibližně o 5 procent. Pevnost poznání sídlí v unikátně zrekonstruované, památkově chráněné budově velkého dělostřeleckého skladu z roku 1857. Prostřednictvím expozic, dílen, laboratoře a digitálního planetária zde zaměstnanci a studenti univerzity zábavnou a hravou formou přibližují dětem i dospělým vědecké poznatky i historická fakta. 

reklama